ادامه مطلب

ادامه مطلب
ادامه مطلب

نحوه چیدمان صحیح میز کار به چه صورت است؟

چیدمان صحیح میز کار

زمانی‌که بخواهید یک افتضاح بزرگ را جمع‌وجور کنید، رسیدگی به آن در نگاه اول، غیرممکن به نظر می‌رسد. خوشبختانه، منظم ماندن و حفظ این رویه آن‌قدرها هم وظیفه دشواری نیست که نتوانید از پسش برآیید. مادامی‌که عزم خود را جزم کنید، چیدمان صحیح میز کار و متعهد ماندن به آن برایتان دیگر سخت نخواهد بود. در ادامه برایتان نکاتی را آورده‌ایم که می‌تواند به شما در منظم ماندن و بهره‌مندی از یک میز کار مرتب، یک ذهن آرام و بهره‌وری بیشتر در سریع‌ترین زمان ممکن کمک کند.

1. یک فضای شخصی ایجاد کنید

چیزهایی وجود دارند که شما روزانه آن‌ها را با خود به سر کارتان میاورید و باید آن‌ها را جایی بگذارید. به همین خاطر، بجای اینکه چیزهایی همچون کیف پول‌، تلفن همراه یا دسته‌کلیدتان را روی میز کارتان بگذارید –تا در طول روز جلوی چشمان‌تان باشد- یک محوطه مشخص از فضای میز کارتان را به آن‌ها اختصاص دهید، بدون اینکه منجر به ایجاد درهم‌ریختگی شود. در چیدمان صحیح میز کار موفق، در راستای افرایش بهره‌وری و کمتر پرت شدن حواس‌تان در طول فعالیت‌های روزانه، بهتر است تلفن همراه‌تان را از دیدتان پنهان کنید.

 

مطلب مرتبط: در انتخاب میز مدیریتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

 

چیدمان صحیح میز کار مردانه

 

2. روزانه میزتان را تروتمیز کنید

یکی از اصول حائزاهمیت در چیدمان صحیح میز کار این است که در پایان هر روز باید وقت بگذارید و پیش از اینکه از محل کارتان خارج شوید، آن را مرتب و منظم کنید. انجام این کار باعث می‌شود که دیگر چیزی روی میزتان جا نماند و شما هر روز صبح که به سرکارتان برمی‌گردید با یک میز تحریر تمیز روبرو می‌شوید و یک روز تازه را آغاز می‌کنید.

3. از یک سیستم دوطبقه استفاده کنید

بجای اینکه فایل‌های همه پروژه‌های دردسترس‌تان روی میز پراکنده باشند، بهتر است از یک سیستم جاگذاری کاغذها و اسناد دوطبقه (روی کازیه‌ها) استفاده کنید. طبق اصل چیدمان صحیح میز کار، که یک طبقه را به اسناد جدیدی که باید با آن‌ها سروکار داشته باشید و طبقه دیگر را به اسنادی که باید مرور شوند، جایشان مشخص شود یا بایگانی شود، اختصاص دهید.

 

 

چیدمان صحیح میز کار زنانه

 

4. چیزهای مختلف را براساس سطح اهمیت‌شان مرتب کنید

بهترین راه برای مرتب‌ کردن چیزهای مختلف براساس سطح اهمیت‌شان است. زمانی‌که در تلاش هستید تا ببینید چه چیزهایی روی میز کارتان مناسب ذخیره‌سازی است، از خودتان بپرسید چندوقت‌یک‌بار به آن نیاز دارید یا از آن استفاده می‌کنید. بنابر اصول چیدمان صحیح میز کار، اگر مرتب از چیزی استفاده نمی‌کنید، باید آن را جایی بگذارید که نسبت به چیزهایی که هر روز به آن‌ها احتیاج دارید، کمتر دردسترس باشند.

5. وسایل الکترونیکی را از میز کارتان دور کنید

یکی از اصول چیدمان صحیح میز کار می‌گوید که نیازی نیست مودم و روترتان روی میز کار شما بنشیند و با چشمک‌زدن‌های مداوم حواس شما را پرت کند. آن‌ها را روی زمین بگذارید یا داخل کشو قرار دهید تا به لحاظ ظاهری برایتان اذیت‌کننده نباشد و ذهن شما را از کارتان منحرف نکند.

 

 

چیدمان صحیح میز کار ساده

 

6. یک ایستگاه شارژ ایجاد کنید

در یک دنیای ایده‌آل، می‌توانید یکی از کشوهای میز تحریرتان را به ایستگاهی برای شارژ تلفن همراه، هدفون، پاور بانک و سایر چیزهایی که به ناچار روزانه حمل‌شان می‌کنیم و به شارژ شدن نیاز دارند، بدل کنید. اما اگر انجام چنین کاری برایتان مقدور نیست، پشت مانیتورتان چنین محیطی را تعبیه کنید، جایی‌که همه این وسایل دور از چشم، دیدرس و ذهن‌تان باشند.

7. روزانه اسنادتان را مرتب کنید

در پایان هر روز، همه اسنادتان را مرور کنید. مشخص کنید که کدام‌شان را باید اسکن کنید، کدام را باید فردا رویشان کار کنید، کدام‌شان بایستی بایگانی شوند یا خورد شوند، سپس پیش از خروج از محیط کارتان، آن‌ها را مرتب کنید. این کار در چیدمان صحیح میز کار، در ابتدا عذاب‌آور خواهد بود، اما وقتی به داشتن یک میز مرتب عادت کنید، در کمتر از 5 دقیقه انجامش می‌دهید.

 

 

چیدمان صحیح میز کار مینیمال

 

8. هفته‌ای یک بار، میزتان را زیرورو کنید

از مهم‌ترین اصول چیدمان صحیح میز کار این است که هفته‌ای یک‌بار، به همه اسنادتان رسیدگی کنید (نگه‌داری، بایگانی، دور ریختن)، ملزومات اداری‌ که خارج از جای‌شان هستند را مرتب کنید و پوشه‌ها یا پرونده‌های جابجا شده را به سرجای‌شان برگردانید. هرچه در طول هفته، هفت نکته بالایی را بیشتر رعایت کنید، این نکته هشتم، کمتر از شما زمان می‌گیرد.

در این مقاله ما شما را با اصول چیدمان صحیح میز کار و نکاتی مفید و کاربردی از آن آشنا کردیم. اگر می‌خواهید برای مرتب‌سازی میز تحریرتان در محل کار دست به کار شوید، می‌توانید از نکات مطرح‌شده در این مقاله بهره‌مند شده و نظرات خود را پس از پیاده‌سازی‌شان در بخش نظرات با ما هم در میان بگذارید یا اگر در این کار حرفی برای گفتن دارید ما و سایر خوانندگان این مقاله را نسبت به تجربه‌تان آگاه کنید.

ادامه مطلب

راهنمای انتخاب مبل مناسب پذیرایی

مبل مناسب پذیرایی بزرگ و کوچک

حال که در انتخاب مبل موردنظرتان برای اتاق پذیرایی‌تان شک و تردید دارید و نمی‌دانید از بین انواع مبلمان موجود در بازار کدام را برای خانه خود خریداری کنید، شما مقصر نیستید. در اینکه فضای اتاق پذیرایی‌تان خیلی شکل و شمایل ایده‌آلی ندارد، چندین عامل مقصرند، و برای هرکدام‌شان راهکار متفاوتی وجود دارد، اما در کل توصیه ما به شما این است:

1. اول از همه به سراغ کنج‌های خانه‌تان بروید.

2.  بیشتر چیزهایی که روی سطح اتاق پذیرایی‌تان قرار دارند را به قفسه‌ها یا کمدها منتقل کنید.

3. بیش از حد پذیرایی‌تان را شلوغ نکنید.

4. از فضاهای هدررفته به‌درستی استفاده کنید.

پذیرایی شما چه کوچک، چه بزرگ، در این مقاله برایتان راهکارها و ایده‌های مختلفی آورده‌ایم تا به کمک‌شان بتوانید، بهترین مبل مناسب پذیرایی بزرگ و برترین مبل مناسب پذیرایی کوچک را برای‌ خانه‌تان انتخاب نمایید:

1. اتاق‌های پذیرایی بسیار کوچک

در اتاق‌های پذیرایی خیلی کوچک، هدف بیشتر کردن فضای نشستن است و بهترین راه برای انجام آن، شناسایی نقاط مختلف اتاق پذیرایی است. شما باید تصمیم بگیرید که این اتاق مخصوص تماشای تلویزیون است یا صرفاً نشستن و استراحت کردن؛ این کار به شما کمک می‌کند تا از فضای دراختیارتان بهتر استفاده کرده و دست به گزینش بزنید.

 

مطلب مرتبط: چگونه ناهارخوری را با مبل راحتی مناسب ست کنیم؟

 

مبل مناسب پذیرایی بسیار کوچک

 

از آن دسته انواع مبل مناسب پذیرایی کوچک، می‌توان به مبلمانی اشاره کرد که در امتداد دیوار قرار می‌گیرند. در این شرایط است که هوا می‌تواند در فضای اتاق جریان پیدا کند و کوچکی آن کمتر در چشم باشد. در این شرایط نباید سایر تکه‌های مبل‌تان را روبروی بلندترین تکه که آن را در امتداد دیوار گذاشته‌اید، قرار دهید؛ آن‌ها را به صورت زاویه‌دار و عمودی در گوشه‌های اتاق قرار دهید.

2. اتاق‌های پذیرایی چسبیده به محوطه آشپزخانه

اگر فضای اتاق پذیرایی شما با محوطه‌ای که به آشپزخانه‌تان اختصاص یافته به هم پیوسته است، اندازه و شکل میز نهارخوری‌تان در انتخاب نوع مبل مناسب پذیرایی بزرگ شما تاثیرگذار خواهد بود. تفکر سنتی در طراحی دکوراسیون منزل را کنار بگذارید و طراحی دایره‌ای را انتخاب کنید. یک میز دایره‌ای برای نهارخوری که باید میزهای عسلی و میز بزرگ جلومبلی شما ست و هماهنگ شود، تاثیر چشم‌نوازی در جذابیت بخشیدن و بزرگ‌تر جلوه کرده نمای خانه‌تان خواهد داشت.

 

 

مبل مناسب پذیرایی چسبیده به محوطه آشپزخانه

 

در خرید مبل برای اتاق‌های پذیرایی آشپزخانه پیوسته، می‌توانید یک مبل دو یا سه نفره را در خط میانی این دو بخش بگذارید و آن‌ها را از هم جدا کنید؛ یا مبلمان خود را رو به سوی آشپزخانه بچینید و این دو بخش را به هم پیوند دهید و یک فضای جادار و بزرگ در مرکز خانه‌تان ایجاد کنید.

3. اتاق‌های پذیرایی اِل شکل

برای اینکه در انتخاب مبل مناسب پذیرایی بزرگ یا مبل مناسب پذیرایی کوچک اِل شکل خود بتوانید موفق عمل کنید، باید بدانید که مبل گوشه‌ای نقشی کلیدی را ایفا می‌کند؛ مبل گوشه‌ای و تلویزیون روبروی گوشه‌ای برای مطالعه یا روبروی محوطه غذاخوری.

 

 

مبل مناسب پذیرایی اِل شکل

 

نکته کلیدی در انتخاب مبل مناسب برای این نوع اتاق‌های پذیرایی این است که باید فضای اتاق را با استفاده از یک قالیچه برگزیده سرزنده و باز جلوه دهید. همچنین می‌توانید از میزهای تلویزیون کشودار در طرح‌ها و سبک‌های مختلف برای ست کردن با فضای اتاق پذیرایی‌تان در کنار مبلی که انتخاب می‌کنید، بهره ببرید.

4. اتاق‌های پذیرایی با سقف‌های کوتاه یا شیب‌دار

اگر اتاق پذیرایی خانه‌تان، سقفی کوتاه دارد یا سقفش کمی شیب‌‌ دارد، هیچ نگران نباشید، هنوز هم می‌توانید از انواع مبل مناسب پذیرایی بزرگ و کوچک در گستره‌ای از سبک‌ها و طرح‌های مختلف انتخاب کنید. می‌توانید مبل‌های با ارتفاع کوتاه را برگزینید، چون این نوع مبل‌ها توجه و نگاه‌ها را از سقف‌های کوتاه دور می‌کنند و فضای اتاق‌تان را بزرگتر نمایش می‌دهند. حواستان باشد که در این سبک از اتاق‌های پذیرایی، نباید خیلی در استفاده از وسایل تزئینی و دکوری، شلوغ‌کاری کنید.

 

 

مبل مناسب پذیرایی با سقف‌های کوتاه یا شیب‌دار

 

اتاق‌های پذیرایی با سقف‌های کوتاه، خانه‌تان را کوچک‌تر جلوه می‌دهد، بنابراین باید هر حقه‌ای که می‌شود در انتخاب مبلمان را به کار بست، تا فضایی که دارید، بزرگتر جلوه کند. می‌توانید از آینه‌ها و نور طبیعی که از پنجره‌ها به داخل اتاق پذیرایی‌تان هدایت می‌شود، نهایت بهره‌ را کنار مبلمانی هماهنگ با این سبک از طراحی دکور ببرید، تا توجه افراد از سقف زاویه‌دار و کوتاه شما دور شود.

5. اتاق‌های پذیرایی باریک

در یک اتاق پذیرایی باریک و بلند، دلتان نمی‌خواهد کسانی‌که به خانه‌تان می‌آید، این احساس به آن‌ها دست دهد که وارد یک تونل شده‌اند. باید اول از همه پیش از انتخاب یک نوع مبل مناسب پذیرایی بزرگ، مسیری را برای حرکت افراد در نظر داشته باشید، سپس بیشتر فضای قفسه‌ها یا کمدهای اتاق پذیرایی‌تان را بجای اینکه از فضا دور و خارج کنید، آن‌ها را روی دیوار کار کنید تا فضای زمین را اشغال نکنند.

 

 

مبل مناسب پذیرایی باریک

 

سپس نوبت به انتخاب مبل مناسب برای این سبک پذیرایی می‌رسد و به شما پیشنهاد می‌شود که از مبلمان با لبه‌های دایره‌ای و گرد استفاده کنید تا از فضای تیز و بلند کلی موجود فاصله بگیرید و حس و حال بدی از حضور در این فضا به کسی دست ندهد.

در این مقاله ما شما را با پنج نوع از انواع اتاق‌های پذیرایی و انواع مبلمان کوچک و بزرگی که می‌توانید برای‌شان تهیه کنید، آشنا کردیم. اگر می‌خواهید برای تغییر دکوراسیون منزل‌تان اقدام کنید، می‌توانید با در نظر داشتن نکات مطرح‌شده در فوق به سراغ فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر نیلپر در سراسر کشور بروید یا نگاهی به فروشگاه اینترنتیآن بیندازید تا از بین انواع مبلمان خانگی در سبک‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت، انتخابی ایده‌آل داشته باشید.

ادامه مطلب

در انتخاب میز مدیریتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب میز مدیریتی

حتی اگر از خانه کار کنید، باز هم انتخاب میز مدیریتی برای اوقاتی که در خانه هستید هم مهم می‌شود. بدون شک این میز، مهم‌ترین وسیله در میان وسایل دفترتان به شمار می‌رود پس مطمئن شوید بهترین آن را انتخاب می‌کنید تا به خوبی به شما کمک کند. سعی کنید در انتخاب میز مدیریتی به بزرگی آن توجه کنید به طوری که فضای کافی داشته باشد تا وسایلتان را روی آن قرار بدهید، البته این در شرایطی است که محیط کارتان کوچک نباشد. انتخاب درست این میز، باعث بهبود بهره‌وری شما خواهد شد و روی کارتان تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. حالا برویم سراغ نکات مهم در انتخاب میز مدیریتی!

 

مطلب مرتبط: چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق چگونه است؟

 

اول | چگونه کار می‌کنید؟

 

 

انتخاب میز مدیریتی

 

شاید مهم‌ترین سؤالی که قبل از انتخاب میز مدیریتی باید از خودتان بپرسید این باشد که چگونه کارتان را پیش می‌برید. آیا تنها کار می‌کنید یا به صورت گروهی؟ چه میزان حریم خصوصی نیاز دارید؟ چند مدت یک بار قرار ملاقات یا جلسه دارید و این جلسه پشت میز مدیریتی شما برگزار می‌شود؟ نگاهی به طیف گسترده میزهای مدیریتی موجود در فروشگاه‌ها بیندازید و فهرست کوچکی بر اساس نیازهایتان مطابق فضای فیزیکی، حریم خصوصی و کار گروهی خود، بسازید. چنین کاری به شما کمک بسیار زیادی می‌کند تا در وهله اول نیازهایتان را به صورت مشخص بشناسید تا دست به انتخابی اشتباه نزنید.

دوم | نیازهای شما در فضای کار چیست؟

 

 

انتخاب میز مدیریتی

 

حالا که به درک درستی از چگونگی کار کردنتان رسیدید، بهتر است نگاهی به اشکال مختلف میز مدیریتی بیندازید و ببینید می‌توانید از میان آن‌ها میز مناسبی برای دفتر خود پیدا کنید یا نه. یک میز مستطیلی معمولی معمولاً بهترین انتخاب برای حفظ حریم خصوصی و همچنین فضای کاری است. با این حال، اگر در محیطی دوستانه کار می‌کنید، اشکال غیرمعمول مثل میزهای مدیریتی Lشکل، Pشکل و Uشکل می‌توانند برای ارتباط گرفتن با کارمندان، انتخاب‌های درست‌تری باشند.

سوم | دفتر کارتان چه شکلی است؟

 

 

انتخاب میز مدیریتی

 

درنهایت، در انتخاب میز مدیریتی باید به این نکته توجه کنید که مناسب ابعاد و فضای دفترتان باشد. یک میز مدیریتی بزرگ و وسیع اصلاً مناسب دفتری مدرن و جمع و جور نیست یا اگر فضایتان را با چند کارمند به اشتراک گذاشته‌اید هم باز انتخاب خوبی نیست این که سراغ میزهای مدیریتی بزرگ بروید. شما که دلتان نمی‌خواهد در محیطی گرفته کار کنید که فضای کافی برای گردش هوا نداشته باشد، نه؟

باز هم به این نکته اشاره می‌کنیم که بهترین گزینه برای انتخاب میز مدیریتی میزهایی است که اشکال غیرمعمول دارند و به خوبی با دفترهای مختلف، متناسب می‌شوند و این امکان را به شما می‌دهند تا حداکثر استفاده را از فضا بکنید. یک میز Lشکل برای مثل، می‌تواند به راحتی به گوشه بچسبد و به شما فضای کافی برای دیگر کارهایتان بدهد.

چهارم | بودجه شما چقدر است؟

 

 

انتخاب میز مدیریتی

 

فشارهای زیادی روی بودجه دفتر شما وجود دارد. وقتی بحث خرید وسایل دفتر می‌شود، هیچ‌وقت ایده خوبی نیست که سراغ وسایل گران‌قیمت بروید. خصوصاً وقتی بودجه‌تان این امکان را به شما نمی‌دهد. در عوض، بودجه‌ای مشخص کنید و در هنگام انتخاب میز مدیریتی به بهترین کیفیتی که کسب و کارتان از پس هزینه‌اش برمی‌آید، فکر کنید. به محض این که به رقم مشخصی که حاضر هستید روی میز مدیریتی خرج کنید، رسیدید، از میان گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید. برای مثال، میز مدیریتی با روکش چوبی می‌تواند مدرن باشد و همچنین راه‌حلی با هزینه پایین به حساب بیاید. از طرف دیگر میزی ساخته شده از ترکیب چوب و شیشه بسیار جذاب‌تر هستند و می‌توانند برای دفتر کاری انتخاب شوند که هدفشان جلب نظر مشتری است.

پنجم | از کشوی آن چه انتظاری دارید؟

{alt: انتخاب میز مدیریتی (عکس شماره 5)

مدیر شلخته‌ای هستید یا مینیمال؟ اگر معمولاً تعداد زیادی وسیله روی میزتان دارید –یک عالمه کاغذ، فایل کاری و ... –بهتر است هنگام انتخاب میز مدیریتی سراغ گزینه‌هایی بروید که کشوی کافی برایتان داشته باشد. محو کردن این مدل وسایل از جلوی چشمتان می‌تواند به شما کمک کند تا فضای کاری تمیز و منظمی داشته باشید و به خوبی بتوانید هر چیزی که می‌خواهید را در زمان مناسبش پیدا کنید. بهتر است در چنین شرایطی به دنبال میز Lشکل یا Pشکل باشید چرا که اغلب کشوهای بزرگی دارند.

برای خرید، تصمیم بگیرید!

در این مقاله ما شما را با پنج نکته برای انتخاب میز مدیریتی را با جزئیات برایتان توضیح دادیم. اگر می‌خواهید برای خرید میز مدیریتی دفتر کارتان اقدام کنید، می‌توانید یکی از انواع میزهای مدیریتی را از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر نیلپر در سراسر کشور خریداری کنید یا نگاهی به فروشگاه اینترنتیآن بیندازید تا از بین انواع میزهای مدیریتی در سبک‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت، انتخابی ایده‌آل داشته باشید. 

ادامه مطلب

چگونه ناهارخوری را با مبل راحتی مناسب ست کنیم؟

ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی

چه سالن پذیرایی بزرگی داشته باشید که داخل آن فضایی برای ناهارخوری هم باشد چه یک سالن برای غذاخوری و سالنی مختص ناهارخوری داشته باشید، فرقی نمی‌کند، در هر دو صورت، انسجام حرف اول را میزند. علاوه بر اینکه ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی اغلب جواب می‌دهد، ظاهر صندلی ناهارخوری باعث می‌شود تا خانه شما زیباتر و چشم‌نوازتر به نظر برسد. در ادامه قرار است درباره چگونگی ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی مناسب بپردازیم و روش‌هایی را برای رسیدن به این مهم، برایتان بگوییم.

 

مطلب مرتبط: نحوه انتخاب مبل میزبان در ست مبل خانگی

 

دست بگذارید روی یکی از ترندها

 

 

ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی

 

خانه‌هایی که بهترین طراحی را دارند اغلب سراغ ترندهای طراحی می‌روند و مطابق آن هر سالن را دکوراسیون می‌کنند. در حالی که شما عناصر زیادی دارید که می‌توانید با آن‌ها کلنجار بروید –از جمله رنگ و بافت –چسبیدن به یک تم و شکل می‌تواند تصویر زیباتری از خانه‌تان بسازد. پس اگر مبل راحتی سالن پذیرایی‌تان، از نوع صنعتی است پس دنبال صندلی ناهارخوری صنعتی بگردید مثلاً صندلی‌های ناهارخوری با پایه پرگاری یا نیمکت غذاخوری سیمانی. یا اگر سالن پذیرایی شما چیدمانی مدرن دارد، برای ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی سراغ انواع مبلمان و وسایل مدرن و معاصر بروید: صندلی ناهارخوری مینیمال بهترین تناسب را با چیدمان شما خواهد داشت. همه این پاراگراف را نوشتیم که بگوییم نه از ترندها عقب بمانید و نه دست از ست کردن وسایلتان بردارید که انسجامی که به خانه‌تان می‌دهد، حیرت‌انگیز خواهد بود.

به مواد اولیه‌ای که در ساخت به کار رفته، اهمیت بدهید!

 

 

ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی

 

روش مناسب دیگر برای ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی این است که به مواد اولیه‌ای که در ساخت وسایل به کار رفته، اهمیت بدهید. اگر مبل راحتی شما پایه‌های چوبی تیره دارد، صندلی ناهارخوری‌ای با پایه‌های مشابه خریداری کنید. جلو مبلی‌تان، سیمانی است؟ پس آن را با یک میز ناهارخوری و نیمکت ناهارخوری سیمانی هماهنگ کنید. به این صورت، سبک و استایل شما هر چه که باشد، همه عناصر و وسایلی که در خانه دارید، تناسبی با آن‌ها برقرار می‌کنند.

 

مطلب مرتبط: مبل نئوکلاسیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

به جنس پارچه فکر کنید!

 

 

ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی

 

اگر مشغول انجام تغییرات در چیدمان داخلی خانه‌تان هستید و نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، به جای اینکه کل وسایل را تغییر بدهید، سراغ روکش آن‌ها بروید. صندلی ناهارخوری با روکش مخمل به خوبی با مبل راحتی مخمل ست می‌شود در حالی که صندلی ناهارخوری چرم و کاناپه چرم تناسب زیباتری ایجاد می‌کنند. حواستان به این نکته باشد که عوض کردن روکش‌ها روشی ظریف برای تغییر چیدمان و ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی‌تان است ولی در این روش باز هم مشابه روش‌های قبل همه چیز 100 درصد تغییر می‌کند.

حواستان به رنگ باشد!

 

 

ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی

 

ایجاد انسجام با رنگ، ساده‌ترین و باهوش‌ترین راه برای ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی است. علاوه بر این، انتخاب‌های زیادی پیش پایتان قرار می‌دهد که به سادگی از بینشان می‌توانید انتخاب کنید. چه به رنگ‌های کاملاً مشابه بچسبید یا به دنبال تنالیته مشابهی باشید، فرقی نمی‌کند در هر حال، انتخاب رنگ یا ترکیب رنگ مشابه برای ناهارخوری و مبل راحتی‌تان، باعث می‌شود تا از چیزی ساده به اتفاقی حیرت‌انگیز بدل شوند. اگر مبل راحتی‌تان را با صندلی ناهارخوری نارنجی ست کنید، فضای سالنتان را می‌توانید تاریخی کنید و نیم قرن به عقب ببرید. یا می‌توانید صندلی ناهارخوری مخمل آبی را با مبل راحتی کمی تیره‌تر یا روشن‌تر ست کنید. آن وقت باید ببینید چه شاهکاری می‌شود. قطعاً لذت خواهید برد.

حالا وقت دست به کار شدن است!

در این مقاله، به روش‌های موجود برای ست کردن ناهارخوری با مبل راحتی پرداختیم. کار ساده‌ای نیست اما اگر بتوانید از پس آن بربیایید، احتمالاً نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، دل شما و هرکسی که پا به خانه‌تان بگذارد را خواهد برد. درباره 4 روش به طور خاص برایتان نوشتیم و گفتیم مهم است در هر خانه‌ای به انسجام ناهارخوری و سالن پذیرایی اهمیت داده شود. انتخاب ترندها، مواد اولیه، پارچه و رنگ از عواملی هستند که در ایجاد انسجام میان ناهارخوری و سالن پذیرایی نقش ویژه‌ای دارند. اگر تصمیمتان را گرفتید که همین شیوه را برای خانه‌تان برگزینید، نگران چیزی نباشید، ما هستیم و می‌توانیم در هر کدام از این مراحل، کمکتان کنیم. برای سفارش مبل راحتی و میز و صندلی ناهارخوری تنها کافی است سری به فروشگاه ما بزنید و برای چیدمان داخلی خانه‌تان هم، می‌توانید با ما مشورت کنید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی و راهنمایی شما در زمینه چیدمان خانه‌تان هستند.

ادامه مطلب

چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق چگونه است؟

شاید خیلی به چیدمان اتاق کار‌تان اهمیتی ندهید، اما اگر واقعاً بدانید بی‌نظمی چه بار هزینه‌ای برایتان به همراه دارد، تجدیدنظر می‌کنید. اگر اتاق تمیز و مرتبی داشته باشید، سطح بهره‌وری‌تان بالاتر می‌رود و کمتر در طول روز وقت‌تان هدر می‌شود. چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق خیلی وقت شما را نمی‌گیرد، صرفاً کافی است، روزانه بخشی از زمان خود را به آن اختصاص دهید. در ادامه قصد داریم شما را با نکاتی درباره چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق آشنا کنیم:

1. اتاق کارتان را گندزدایی کنید

اول از همه از شر چیزهایی که نمی‌خواهید و خیلی وقت است به سراغ‌شان نرفته‌اید، راحت شوید.

 

مطلب مشابه: میز تحریر دانش آموزی چه ویژگی هایی دارد؟

 

 

یک اتاق کار مرتب با کشوها و قفسه‌های زیاد

 

جای جای اتاق‌ کارتان را به نوبت بررسی کنید. اگر وسیله‌ای دارید که نیاز به تعمیر دارد، برایش تعمیرکار پیدا کنید یا اگر قابل تعمیر شدن نیست، آن را دور بیندازید. اگر چندین ماه است که از آن استفاده نکرده‌اید و نمیدانید چه زمانی لازم‌تان می‌شود، از اتاق‌تان خارجش کنید. چه مبلمان باشد، چه تجهیزات، چه ملزومات اداری و...

در چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق، دکوری‌ها و تزئینی‌های اتاق و نیز گل‌ها و گلدان‌های‌تان اگر وجهه بدی به اتاق کارتان بخشیده‌اند را نیز بایستی خارج کنید.

2. اتاق کارتان را جمع و جور کنید

هر وسیله‌ای که در اتاق کارتان هست و سر جای خودش قرار ندارد را برداشته و آن را به جایی که به آن تعلق دارد، برگردانید.

3. چیزهای لازم را نزدیک خود نگه دارید

تجهیزات و ملزومات اداری که در اتاق‌‌تان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید را باید در چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق، در نزدیک‌ترین موقعیت به خودتان قرارش دهید. چیزهایی که به ندرت از آن استفاده می‌کنید را هم باید ذخیره کرد یا کنارشان گذاشت.

 

مطلب مشابه: چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق چگونه است؟

 

 

قبل و بعد از بکارگیری اصول چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق

 

4. برچسب‌گذاری کنید

یکی از اصولی که در چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق باید آن را رعایت کنید، اصل برچسب‌گذاری درست است. زمان بگذارید و قفسه‌ها، سبدها، کشوها و هرآنچه که لازم است را برچسب‌گذاری کنید. با این کار، نیازی نیست زمانی‌که به دنبال چیزی هستید، خیلی برایش وقت بگذارید و از سطح بهره‌وری‌تان کاسته شود.

5. میز تحریرتان را زیر و رو کنید

همه‌چیز را از روی میز تحریرتان بردارید و آن را با پارچه مناسب و اسپری تمیزکننده سطوح تمیز کنید، سپس فقط آن چیزهایی که روزانه از آن استفاده می‌کنید را به رویش برگردانید.

6. کشوهای‌تان را مرتب کنید

در چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق، آن چیزهایی که بیشتر با هم استفاده می‌شوند را در یک فضا قرار دهید، مثلاً تمبرها را با نامه‌ها، استیکرهای چسبان را با دفترچه‌ها و...

برای قرار دادن و مرتب کردن چیزهایی کوچک در کشوهای‌تان نیز می‌توانید از پیپرکلیپس‌ها استفاده کنید. یک کشو از میز تحریرتان را هم به اقلام شخصی‌تان اختصاص دهید.

 

 

نتیجه عدم رعایت اصول چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق

 

7. از اصل تاریخ‌گذاری استفاده کنید

یکی از اصول کاربردی در چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق، نشانه‌گذاری روی پوشه‌ها یا اسناد است؛ برای مشخص کردن زمانی‌که می‌توان آن‌ها را دور ریخت یا داخل دستگاه خردکن انداخت.

برخی اسناد قانونی یا مالی را باید صرفاً برای یک بازه زمانی مشخص از آن‌ها نگهداری کرد. حواستان باشد که روی چنین اسنادی تاریخ‌گذاری نکنید.

8. در پایان روز، میزتان را مرتب کنید

حتماً حتماً باید در پایان روز نگاهی به اتاق کارتان و نیز میز تحریرتان بیندازید و پیش از اینکه بخواهید یک روز کاری دیگر را آغاز کنید از اساسی‌ترین اصل چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق بهره‌مند شوید و آن را مرتب و آماده فعالیت روز بعدتان نمایید.

 

 

یک اتاق کار مرتب و ساده

 

در این مقاله ما شما را با نکات و اصول مفید و کاربردی ارتباط با چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق آشنا کردیم. شما می‌توانید از یک یا تعدادی از نکات مطرح‌شده استفاده کنید. اینکه چقدر برای چیدمان یک اتاق کار وقت می‌گذارید، نتیجه فوق‌العاده‌اش به خودتان بازمی‌گردد.

بجای اینکه همیشه در اتاق کارتان به دنبال چیزهایی که می‌خواهید بگردید و پی سوزن در انبار کاه را بگیرید، کافی است صرفاً روزانه کمی وقت برای مرتب کردن اتاق‌تان بگذارید. اگر در ارتباط با نحوه چیدمان اتاق کار به سبک مدیران موفق، سوالی داشتید یا نکته دیگری می‌توانستید به مواردی که مطرح کردیم، اضافه کنید، در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

ادامه مطلب

نحوه انتخاب مبل میزبان در ست مبل خانگی

مبل میزبان یا مبل باله‌ای یک مبل یا صندلی است که طراحی‌ اولیه‌اش با دو دسته کناری و پشتی بلند و فراهم آوردن راحتی و آسایش برای کاربر به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. به خاطر طراحی به ظاهر سنتی‌شان تصور نکنید که مبل میزبان صرفاً مناسب انواع ست مبل خانگی رسمی هستند و به هر خانه و کاشانه‌ای نمی‌آیند. با سابقه حضور چهار قرنی مبل میزبان در ست مبل خانگی، انعطاف‌پذیری (کاربری برای اتاق پذیرایی، اتاق مطالعه، اتاق غذاخوری، اتاق خواب و...) بالایی پیدا کرده‌اند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه انتخاب مبل میزبان در ست مبل خانگی آشنا کنیم:

مبل میزبان در کنار راه‌پله

در نحوه انتخاب مبل میزبان در ست مبل خانگی، یکی از گزینه‌های پیش روی‌تان کنار پلکان دوبلکس منزل‌تان خواهد بود که معمولاً پر کردن فضایش کار سخت و دشواری است. شما می‌توانید دو مبل میزبان را بی‌توجه به اندازه یا سنگینی آن در کنار ست مبل خانگی خود جای دهید. وجود یک مبل میزبان در این بخش از خانه می‌تواند شرایط مناسبی را برای انتظار دوستان و آشنایان‌تان در نزدیکی درب منزل فراهم کند.

 

مطلب مشابه: مبل نئوکلاسیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

 

مبل میزبان کنار راه‌پله

 

دو مبل میزبان جفت در اتاق پذیرایی

برای نحوه انتخاب مبل میزبان در ست مبل خانگی، دو مبل میزبان جفت یکی از بهترین‌ انتخاب‌های‌تان خواهد بود. سه راهکار پیش روی شما برای جفت کردن مبل‌های میزبان وجود دارد.

اولین راهش کنار هم قرار دادن‌شان با وجود یک فاصله مناسب بین‌شان در نزدیکی شومینه یا بخاری در میان ست مبل خانگی شماست.

 

 

دو مبل میزبان جفت سبزرنگ

 

دومین راه، این است که می‌توانید این دو مبل میزبان را بدون فاصله کنار هم در اتاق پذیرایی قرار دهید. این راهکار شرایط نشستن شما را آرامش‌بخش می‌سازد و براساس متغیر بودن سبک و المان بصری می‌توان آن را با یک مبل راحتی دیگر هماهنگ کرد.

 

 

دو مبل میزبان جفت کنارهم

 

سومین راه این است که دو مبل میزبان‌تان را دو طرف یک میز عسلی روبروی هم قرار دهید.

استفاده از تک مبل میزبان

با وجود اینکه مبل میزبان در ست مبل خانگی، به صورت جفت، فوق‌العاده و ایده‌آل ظاهر می‌شوند، به تنهایی نیز جذابیت بی‌نظیری دارند؛ از آن‌ها اغلب جهت پرکردن یک گوشه از اتاق پذیرایی استفاده می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی: میز تحریر دانش آموزی چه ویژگی هایی دارد؟

 

 

استفاده از تک مبل میزبان

 

گاهی‌اوقات یک مبل میزبان را می‌توان روبروی یک ست مبل خانگی راحتی قرار دارد تا شرایط نشستن گروهی مناسبی در فضای گرم و دل‌نشین خانه‌تان برقرار گردد.

انواع سبک مبل میزبان در ست مبل خانگی

برای اینکه در انتخاب مبل میزبان در ست مبل خانگی متناسب با سلیقه و دکوراسیون خانه‌تان، روی گزینه‌ای شایسته دست بگذارید، باید بدانید که به طور کلی سه نوع مبل میزبان وجود دارد:

مبل میزبان سنتی

معمولاً وقتی نام مبل میزبان به گوش می‌رسد، در ذهن‌تان مبلی سنتی پدیدار می‌شود. دسته‌های این نوع مبل‌ها معمولاً از کناره‌ها و اغلب از بالا منحنی و صاف هستند. دسته‌های یک مبل میزبان سنتی به صورت دایره‌ای است. پایه‌های آن هم معمولاً گرد، صاف یا پنجه‌شیری است.

 

 

مبل میزبان سنتی

 

مبل میزبان مدرن

ورود مبل میزبان به بازار با دسته‌های کاملاً باز یا تقریباً نصفه و شکسته، شکل متفاوتی از دسته‌های مبل را در بازار در معرض نمایش قرار داده که معمولاً با بدنه مبل یکپارچه هستند و بخشی منسجم و واحد را تشکیل می‌دهند.

 

 

مبل میزبان مدرن

 

معمولاً رنگ‌بندی این نوع مبل میزبان در ست مبل خانگی تک‌رنگ بوده و تاکید بصری و طراحی‌اش بیشتر بر خطوط کارشده روی آن می‌باشد.

مبل میزبان پسامدرن

پشتی‌های این نوع مبل میزبان در ست مبل خانگی بلندتر بوده و وجودشان در اتاق پذیرایی توجه همگان را به خود جلب می‌کند. در ادامه دو نمونه با طرح‌های پارچه راه‌راه افقی و عمودی را مشاهده می‌کنید که سطح زیبایی اتاق را افزایش داده‌اند.

 

 

مبل میزبان پسامدرن

 

در این مقاله ما شما را با جاهایی از منزل‌تان که مناسب قراردادن یک مبل میزبان در ست مبل خانگی است و همینطور انواع این مبل‌ها آشنا کردیم تا بتوانید در حین انتخاب و خرید این نوع مبل‌ها آگاهانه و هوشمندانه اقدام کنید. اکنون اگر می‌خواهید برای تغییر دکوراسیون خانه‌تان یک مبل میزبان سفارش دهید، بهتر است به سراغ فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر نیلپر در سراسر کشور بروید یا نگاهی به فروشگاه اینترنتیآن بیندازید. 

ادامه مطلب

میز تحریر دانش آموزی چه ویژگی هایی دارد؟

میز تحریر دانش آموزی و میز تحریر کودک

فرزندان شما این روزها بیش از پیش به تحصیل در منزل و اینکه روی میز تحریرشان، چه تعداد مداد و خودکار، دفتر و کتاب جا می‌شود تا بتوانند راحت‌تر درس بخوانند و به تکالیف‌شان برسند، توجه می‌کنند. یک فضای آموزشی تحصیلی که برای انجام همه کارهایی که دلشان می‌خواهد انجام دهند، مناسب باشد، در یک میز تحریر اولویت دارد. ما قصد داریم تا در ادامه شما را با ویژگی‌های یک میز تحریر دانش آموزی و یک میز تحریر کودک آشنا کنیم:

1. اندازه و شکل

اندازه یک میز تحریر دانش آموزی یا میز تحریر کودک به همراه یک صندلی کودک بر راحتی و وضعیت قرارگیری بدن فرزندان‌تان و در نهایت بر سطح بهره‌وری‌شان تاثیر می‌گذارد. یک میز تحریر باید ارتفاع مناسبی داشته باشد یا بتوان آن را تنظیم کرد. پای فرزندان‌تان باید به کف زمین برسد و آرنج‌شان باید کمی بالاتر از سطح مچ دست‌شان حین کار با مداد و خودکار قرار داشته باشد.

 

 

میز تحریر دانش آموزی

 

اگر فرزندتان می‌خواهد روی میزش لپتاپ یا رایانه شخصی‌اش را قرار دهد، به این مسئله توجه کنید که مورد اول به فضای کمتر و مورد دوم به فضای بیشتر نیاز دارد. یک میز تحریر دانش آموزی یا میز تحریر کودک مستطیلی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مدل‌های اِل شکلی که بیشتر برای اتاق‌های کوچک مناسب‌اند؛ البته اگر اتاق فرزندتان از فضای کافی برخوردار باشد، می‌توانید از میزهای دایره‌ای و بیضی‌شکل نیز استفاده کنید.

 

 

اگر با مشکل فضا روبرو هستید، یک میز تحریر دانش آموزی یا میز تحریر کودکی انتخاب کنید که چرخ‌دار باشد. بعد از اینکه کار فرزندتان با آن تمام شد، می‌توانید آن را در کمدش بگذارید. به طور خلاصه در بحث اندازه میز تحریر، باید همیشه فضای اتاق‌تان را در نظر بگیرید. وزن میزهای تحریر نیز مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود، آن هم به خاطر حجم باری که رویشان قرار می‌گیرد و توان تحملش را دارند.

2. فضای ذخیره‌سازی

اگر فرزندان‌تان می‌خواهند همه وسایل مرتبط با مدرسه‌شان را در میز تحریرشان بگذارند، فضای ذخیره‌سازی یک میز تحریر دانش آموزی یا میز تحریر کودک اهمیت زیادی پیدا می‌کند. کشوها برای فرزندان‌تان فضای کافی برای قرار دادن همه کتاب‌ها و دفاترشان را فراهم می‌آورد و دیگر نیازی به خریدهای مازاد نیست.

 

 

میز تحریر کودک

 

بسیاری از انواع میز تحریر دانش آموزی و میز تحریر کودک مختص رایانه‌ها ساخته می‌شوند و تمام سیم‌های آن از طریق فضاهای تعبیه‌شده روی آن کاملاً دور از دسترس فرزندان‌تان حین تحصیل خواهد بود. در برخی میزهای تحریر کشوها و طبقه‌هایی برای قرار دادن ملزومات مدرسه‌شان وجود دارد. فرزندان شما از فضای زیاد همیشه خوششان می‌آید.

3. کیفیت جنس

انواع میز تحریر دانش آموزی و میز تحریر کودک در گستره‌ متنوعی از پرداخت‌ها وجود دارند، بنابراین پیش از اینکه برای فرزندان‌تان یک میز تحریر انتخاب کنید، بهتر است عادات‌شان را دقیقاً بررسی کنید. میزهای تحریر با چوب‌های واقعی، خیلی زیبا و فریبنده به نظر می‌رسند، اما گران‌قیمت هستند و محافظت و نگهداری از آن‌ها خیلی سخت و دشوار است.

لمینت، جنسی است مقرون‌به‌صرفه، باداوم، و در رنگ‌های متنوع که شباهت زیادی به چوب دارد. سطوح شیشه‌ای فوق‌العاده‌ هستند، اما لپتاپ‌ها و گجت‌های دیگر روی‌شان خراش می‌اندازند. میزهای تحریر فلزی هم امروزی و شیک هستند. بنابراین متناسب با دکوراسیون خانه و نیاز فرزندتان باید جنس موردنیازتان را انتخاب کنید.

4. رعایت اصول ارگونومی

اینکه میز تحریر دانش آموزی یا میز تحریر کودک‌تان از اصول ارگونومی برخوردار باشد، کودک باهوش و سخت‌کوش‌ شما را هیچوقت از خود دور نخواهد کرد. فرزندتان اگر بتواند در زاویه مناسبی حین آموزش و تحصیل بنشیند، سطح بهره‌وری‌اش افزایش پیدا می‌کند و دیگر با مشکلات کمر درد و گردن درد روبرو نمی‌شود. حتماً حین بررسی‌های‌تان برای خرید یک میز تحریر دانش آموزی یا میز تحریر کودک، برخورداری از ویژگی‌های ارگونومیک و قابل تنظیم یا جابجایی را در نظر بگیرید.

 

 

میز تحریر دانش آموزی

 

5. قابلیت جابجایی

اگر فکر می‌‎کنید فرزندان‌تان دوست دارند در اتاق‌شان خیلی جابجا شوند، باید به دنبال آن دسته انواع میز تحریر دانش آموزی یا میز تحریر کودک باشید که چرخ داشته و قابلیت تحرک دارند. برخی میزهای تحریر سبک‌وزن بوده و می‌توان به راحتی آن‌ها را جابجا کرد، اما برخی دیگر خیلی سنگین هستند و بدون چرخ، جابجایی‌شان ممکن نخواهد بود. همچنین، اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که احتمال اسباب‌کشی از آن را دارید، میز تحریر دانش آموزی انتخابی‌تان باید مناسب سرهم کردن و جابجایی باشد.

 

 

میز تحریر کودک

 

در این مقاله ما شما را با پنج مورد از بهترین ویژگی‌های انواع میز تحریر دانش آموزی همچون اندازه و شکل، فضای ذخیره‌سازی، کیفیت جنس، رعایت اصول ارگونومی و قابلیت جابجایی آشنا کردیم. اگر می‌خواهید برای فرزند(ان)تان یک میز تحریر دانش آموزی یا میز تحریر کودک مناسب تهیه کنید، می‌توانید به سراغ فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های معتبر نیلپر در سراسر کشور بروید یا نگاهی به فروشگاه اینترنتیآن بیندازید تا از بین انواع میز تحریر دانش آموزی و میز تحریر کودک، انتخابی ایده‌آل داشته باشید.

ادامه مطلب

نحوه چیدمان صحیح میز کار متناسب با فضای موجود

نحوه چیدمان صحیح میز کار

اگر برای انجام‌ کارهای روزانه‌تان در محل کار کلی وقت صرف می‌کنید، بهتر است ابتدا نگاهی به دور و بر خود بیندازید. محیط کارتان به یک آشفته‌بازار بدل شده؟ بنابر مقاله‌ای که اخیراً در مجله علوم عصبی منتشرشده، یک میز کار درهم و برهم، جدای از فضای ناخوشایند بصری که دارد، تمرکز و پردازش اطلاعات را برای ذهن‌تان دشوار می‌سازد. آشفتگی حواس شما را پرت می‌کند و منجر به ایجاد استرس، نگرانی و احساس گناه می‌شود. به عبارت دیگر، هرطوری که هست باید از شرش خلاص شد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نکاتی کاربردی در ارتباط با نحوه چیدمان صحیح میز کار آشنا کنیم:

1. تمیزکاری نمایید

شاید بیان این اصل در نحوه چیدمان صحیح میز کار، نیازی نباشد که شما پیش از هرچیزی برای سازماندهی میز کارتان، به تمیزکاری نیاز دارید. تک تک آیتم‌های موجود روی میزتان را بررسی کنید و از خودتان بپرسید که آیا واقعاً به آن نیازی دارید یا نه. چیزهایی که لازم دارید را نگه‌دارید؛ و از شر چیزهایی که به کارتان نمی‌آید، راحت شوید. و صادقانه بگوییم، اگر مصرانه بخواهید آن‌ چیزهایی که هیچ خیری برایتان ندارند را نگه‌دارید، بیشتر به شما ضرر می‌زنند. یک بار برای همیشه کار درست را انجام دهید و در مسیر دستیابی به یک میزکار تروتمیز پیش روید.

 

 

نحوه چیدمان صحیح میز کار زنانه

 

2. در آن واحد روی چند چیز مختلف کار نکنید

شما فکر می‌کنید که در انجام کارهای مختلف به صورت همزمان فوق‌العاده هستید، اما واقعیت این است که این شکل از فعالیت روزانه به لحاظ روانشناختی غیرممکن است. بجای تلاش کردن و شکست خوردن در این زمینه، توجه‌تان را در آن واحد صرفاً به یک وظیفه اختصاص دهید. با این کار گامی دیگر در مسیر یادگیری نحوه چیدمان صحیح میز کار آموخته‌اید، و با کم کردن سطح درهم‌ریختگی، چیزی که روی آن کار می‌کنید را به تنها کاری بدل می‌کنید که فضای میز کارتان را اشغال می‌کند؛ در این صورت لازم به حضور چیزهای اضافی در آن زمان روی میزتان نخواهد بود.

3. در سریع‌ترین زمان ممکن، وظایف فعلی‌تان را به پایان برسانید

یکی از اصولی که در نحوه چیدمان صحیح میز کار اهمیت دارد این است که اگر کاری که مشغول انجام آن هستید، کمتر از دو دقیقه طول می‌کشد، همین الان انجامش دهید. همچنین، اگر چیزی کمتر از 15 دقیقه از وقت‌تان را می‌گیرد، آن را به بعد از صرف چای و بیسکوئیت محول نکرده و آن را هم انجام دهید. اینکه در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید پروژه‌های دردست‌تان را به پایان برسانید و آن‌ها را بایگانی کرده و کنار بگذارید، به لحاظ ذهنی و فیزیکی، احساس خوشایندی به شما دست می‌دهد. هرچه زودتر یک وظیفه را به اتمام برسانید، آن چیز کمتر حواس‌تان را پرت می‌کند و زودتر فضای لازم برای سایر فعالیت‌های‌تان روی میز کار باز می‌شود.

 

 

نحوه چیدمان صحیح میز کار مینیمال

 

4. سیم‌ها و کابل‌ها را جمع‌وجور کنید

برهم‌ریختگی و نامرتب بودن، صرفاً به چیزهایی که روی میزتان وجود دارد مربوط نمی‌شود؛ زیر میز کار یا پشت آن نیز اهمیت دارد. اگر کلی سیم و کابل جلوی چشمان‌ شما در هم گره خورده باشند، حواس‌ شما را پرت می‌کنند. نحوه چیدمان صحیح میز کار موفق به کم کردن سطح بی‌توجهی‌ای که این کابل‌ها برایتان به همراه دارد هم برمی‌گردد، پس باید آن‌ها را در دسته‌های کوچک کنار هم قرار داده و با بست‌های مخصوص آن‌ها را چفت کنید و کنارشان بگذارید تا نیازی نباشد به آن‌ها نگاه کنید.

5. خودکار و مدادهایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را کنار بگذارید

خودکارها و مدادها بدون اینکه متوجه‌شان باشید همیشه روی میز کارتان پراکنده می‌شوند. اما واقعاً نیازی نیست که در تمام ایام سال حواستان به این چیزهای کوچکی باشد که خارج از دیدرس شما، روی میزکارتان جا خوش می‌کنند. نحوه چیدمان صحیح میز کار این‌گونه است که وجود دو خودکار و دو مداد را روی میزتان الزامی می‌بیند تا از درهم‌ریختگی دور شوید و حواس‌تان باشد اگر یکی از آن‌ها را به همکاران‌تان قرض داده‌اید، بدانید الان چندتای‌شان کم شده و باید به شما پس داده شود.

 

 

نحوه چیدمان صحیح میز کار با جای ملزومات اداری چوبی

 

6. میز تحریرتان را بخش‌بندی کنید

احتمالاً بیشتر ایام روزتان را پشت رایانه‌تان می‌گذرانید، اما بخشی از فضای میز کارتان به کارهای غیررایانه‌ای اختصاص دارد. شما می‌توانید اسناد را بررسی کنید، فهرست کارهای در حال انجام‌تان را بخوانید و روی آن کار کنید، بجای اینکه محوطه مخصوص رایانه‌تان را کثیف کنید، بنابر اصول نحوه چیدمان صحیح میز کار، این بهترین راه دوری از یک فضای پرآشوب خواهد بود.

7. ملزومات ادارای را کنار بگذارید

اگر از جاخودکاری، تقویمی، ساعتی‌های چندکاره چوبی روی میز کارتان استفاده می‌کنید، خبر بدی برایتان داریم: حتی اگر همه‌چیز روی آن مرتب باشد، باز هم درهم‌ریختگی ایجاد می‌کند. اگر برایتان ممکن باشد، بخشی از کشوی میز تحریرتان را به نگه‌داری از ملزومات اداری اختصاص دهید، علی‌الخصوص آن آیتم‌هایی که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید. نحوه چیدمان صحیح میز کار این‌گونه است که یک کشوی چندکاره بهترین راه به منظم نگه‌داشتن وسایل‌تان داخل کشو کمک می‌کند.  

 

 

نحوه چیدمان صحیح میز کار مدیریتی

 

در این مقاله ما شما را با قواعد نحوه چیدمان صحیح میز کار و نکاتی مفید و کاربردی از آن آشنا کردیم. اگر می‌خواهید برای منظم و مرتب کردن میز تحریرتان در محل کار آستین بالا بزنید، می‌توانید از نکات عنوان‌شده در این مقاله استفاده کرده و نظرات خود را پس از اجرای‌شان در بخش نظرات با ما در میان بگذارید یا اگر در این کار متخصص شده‌اید، خوشحال می‌شویم بتوانید ما و سایر خوانندگان این مقاله را نسبت به تجربیات گران‌بهای‌تان آگاه کنید.  

ادامه مطلب

مبل نئوکلاسیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ارتباط با همان مبلمان کلاسیک باید بگوییم برای مثال در سالن پذیرایی، مبل‌ها کاربری و همچنین وجه زیبایی‌شناسی سالن را تعریف می‌کنند. به همین خاطر است که میگویند حتماً چیدمان، حواستان به مبلی که انتخاب می‌کنید باشد. خصوصاً برای سالن پذیرایی‌تان. در این مقاله قرار است نکات مهمی را درباره باشکوه ساختن سالن پذیرایی برایتان بگوییم و درباره نوع خاصی از مبل به نام مبل نئوکلاسیک در چیدمانی با همان نام، نکاتی را بگوییم.

از ظرافت مبل نئوکلاسیک، الهام بگیرید!

 

 

ظرافت مبل نئوکلاسیک

 

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های چیدمان سالن پذیرایی، قطعاً مبل است و این موضوع را به هیچ عنوان نمی‌شود انکار کرد. اگر هدفتان از انتخاب مبل، راحتی قابل توجه و زیبایی‌شناسی غیر قابل انکار است، پس اجازه دهید مبل نئوکلاسیک شما را با ظرافت و شکوهش، سحر کند. نگاهی به کیفیت مبل نئوکلاسیک بیندازید و از میان انواعی که دارد یکی را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی انواع مبل نئوکلاسیک خواهیم پرداخت:

·        فانتزیا

·        ملودیا

·        لئوناردو

·        لیبرتی

انواع مبل نئوکلاسیک | فانتزیا

 

 

مبل نئوکلاسیک مدل فانتزیا

 

مبل فانتزیا، نمادی حقیقی از زیبایی و ظرافت است که از انواع مبل نئوکلاسیک به شمار می‌رود. هر عنصری از این مبل دارای خطوط مربع برجسته‌ای است، به خصوص در میز جلو مبلی‌اش، طرح و تزئینی که روی آن شده و همچنین جزئیاتی که به کار رفته را اگر به خوبی ببینید، متوجه خواهید شد همه‌شان در جهت ساخت یک مجموعه زیبایی آماده شده‌اند. از ویژگی‌های برجسته ‌این نوع مبل می‌توان به شکل نرم و طراحی راحتش اشاره کرد.

انواع مبل نئوکلاسیک | ملودیا

در هر عنصر مبل ملودیا می‌توانید ارتباط دقیقی با سبک شیک، تعادلی رسمی و همچنین برجسته شدن با استفاده از رنگ طلایی را ببینید. روی میزهای جلومبلی، میز عسلی و خود مبل‌ها، چنین چیزی بسیار واضح است. پایه‌های طلایی این مبل باعث شده تا جذابیت آن چند برابر شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مبل ملودیا این است که ظرافت را با راحتی ادغام کرده و مجموع آن را اگر با طراحی زیبایش در نظر بگیرید، می‌بینید ارزش زیبایی‌شناسی چیدمان خانه‌تان را به مراتب می‌تواند بالا ببرد. مبل‌های ملودیا، تنوع بسیار زیادی دارند و شما می‌تواند روکش‌های مختلفی را به انتخاب خودتان برای آن‌ها خریداری کنید.

انواع مبل نئوکلاسیک | لئوناردو

 

 

مبل نئوکلاسیک مدل لئوناردو

 

چیدمان سالن پذیرایی با مبل لئوناردو را هرگز فراموش نخواهید کرد چرا که حجم ظرافت و جزئیاتی که در آن به کار رفته به قدری است که امکان ندارد، کار کردن با آن را فراموش کنید. هیچ ایرادی نمی‌توانید از این مبل‌ها بگیرید. بسیار راحت بوده و روکش آن از پارچه‌های ظریفی ساخته شده است تا ظاهر مبل را زیبا، شکلش را نرم و کیفیتش را بالا ببرد.

انواع مبل نئوکلاسیک | لیبرتی

سایه‌های طلایی و عاجی به کار رفته روی مبل لیبرتی می‌تواند سالن پذیرایی شما را زنده کند. مبل لیبرتی در میان انواع مبل نئوکلاسیک قرار دارد و جزئیات به کار رفته در آن با استفاده از طلا و نقره انجام شده و همچنین پارچه به کار رفته برای روکش‌های آن از جنس مخمل است و شکل و شمایل دوره نئوکلاسیک را برایتان زنده خواهد کرد. با داشتن خطوط نرم و گرد، نشستن روی مبل لیبرتی، پرستیژ ویژه‌ای به شخص می‌دهد. نشیمنگاه بزرگ که راحتی بی‌حدی دارد و دسته‌های بزرگی که امکان راحتی بدنتان را روی مبل ایجاد می‌کند.

چگونه با استفاده از مبل نئوکلاسیک، اتمسفر سالن پذیرایی را بهتر کنیم؟

 

 

خرید مبل نئوکلاسیک

 

همان‌طور که بالاتر هم گفتیم، مبل نئوکلاسیک، به سالن پذیرایی شما شخصیت می‌بخشد. تصویری باشکوه که به خوبی می‌توانید در جزء جزء سالن ببینید. اگر می‌خواهید چنین سالنی داشته باشید و به فضایی که در آن می‌نشینید، حس و حالی بی‌نظیر بدهید و معنایی تازه ببخشید، پس 3 نکته‌ای که در ادامه آمده را دنبال کنید:

اول | حواستان به رنگی که انتخاب می‌کنید، باشد!

اگر می‌خواهید مبل نئوکلاسیکتان، سالن پذیرایی‌تان را به سبک سالن‌های دوران نئوکلاسیک بدل کند، پس ضروری است که حواستان به رنگی که انتخاب می‌کنید باشد. بهتر است سراغ رنگ‌هایی بروید که به عنوان رنگ نرم، رنگ کرم، عاجی، طلایی و نقره‌ای شناخته می‌شوند. رنگ‌هایی که بتوانند در کل سالن شما جریان داشته باشند و جان تازه‌ای به چیدمانتان بدهند.

دوم | حواستان به رنگ دیوار سالنتان هم باشد!

 

 

چیدمان مبل نئوکلاسیک

 

اگر می‌خواهید حس متحدالشکلی مربوط به دوره نئوکلاسیک را در سالن پذیرایی‌تان ایجاد کنید، توصیه می‌کنیم متناسب با مبلمان و رنگی که دارند، رنگ دیوارتان یا طرح آن را در صورت کاغذ دیواری بودن، انتخاب کنید. مثلاً رنگی برای دیوار انتخاب کنید که رنگ برجسته‌ای داشته باشد و بتواند ستون و دیگر اجزای سالنتان را مشخص‌تر کند. اگر دلتان می‌خواهد فضای صمیمی‌تری ایجاد کنید، رنگ دیوارتان را ساده انتخاب کنید.

سوم | حواستان به نورپردازی سالنتان باشد!

نورپردازی سالن پذیرایی، مهم‌ترین نقش را در ساخت اتمسفر نئوکلاسیک بازی می‌کند. در این مورد، بهتر است نگاهی به طرح‌های نئوکلاسیک موجود بیندازید و از میان آن‌ها انتخاب کنید. برای اینکه، باشکوه شوند، می‌توانید از لوسترهایی استفاده کنید که از آن‌ها جواهر یا کریستال آویزان است.

با مبل نئوکلاسیک، شکوه و ظرافت را به سالنتان برگردانید!

وقتی از عصر نئوکلاسیک صحبت می‌کنیم، یعنی شکوه و ظرافت. پس وقتی قرار است سالن پذیرایی‌تان را با مبل نئوکلاسیک، تزئین کنید، یعنی قرار است هر عنصری که در سالنتان قرار می‌گیرد را از میان بهترین مدل‌های آن برگزینید. پس حسابی حوصله به خرج بدهید و نکته دیگر اینکه باید پول خرج کنید تا آن اتمسفر و زیبایی مورد نظرتان را داشته باشید. اگر دنبال سلیقه می‌گردید، هم سری به وب‌سایت ما بزنید و جستجویی بکنید، احتمالاً به پیشنهادها و ایده‌های بسیار خوبی می‌رسید.

ادامه مطلب

معرفی انواع مبلمان اداری مدرن

معرفی انواع مبلمان اداری مدرن

به خاطر تفکر مدرن امروزی، افراد ترجیح می‌دهند مبلمانشان باشکوه، شیک و قابل ارائه باشد. و مبلمان سنگین تیره با ظاهر مرده باعث می‌شود افراد حس خوبی نگیرند و حالشان با کاری که انجام می‌دهند به هیچ وجه خوب نباشد. مبلمان اداری مدرن سبک هستند و از آهن و شیشه یا چوب ساخته شده‌اند. آن‌ها را می‌توانید با مواد اولیه، پارچه، طراحی، شکل و ابعاد جدید ببینید. قیمت مبلمان اداری مدرن بسیار اقتصادی بوده به خصوص اگر بخواهید میزان زیادی از آن را خریداری کنید. برخلاف مبلمان معاصر، مبلمان اداری مدرن سبک تازه‌ای به دفترتان می‌دهد که برای خودتان و کسی که واردش می‌شود، بسیار خوشایند خواهد بود.

با مبلمان اداری مدرن، تصویری تازه بسازید!

 

 

تصویر کسب و کار با مبلمان اداری مدرن

 

برای هر کسب و کار بسیار مهم است که تصویر خوبی از خود به مشتری ارائه کند. به همین خاطر، مهم است که کاری خلاقانه با دکور دفترتان بکنید. هرکسی می‌تواند یک لامپ و کاناپه بگذارد اما نمی‌تواند کل محیط را در نظر بگیرد تا اتمسفری حرفه‌ای بسازد. حرفه‌ای بودن ظاهر دفتر، اعتماد به نفس کارمندان را افزایش می‌دهد. چنین کاری هم به سادگی و با هزینه کم امکان‌پذیر است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید دفترتان را نوسازی کنید، بهتر است مبلمان اداری مدرن را انتخاب کنید که هم کارایی بیشتری دارند و هم از انعطاف‌پذیری بسیار خوبی برخوردار می‌باشند. راحتی و امنیت از دیگر ویژگی‌هایی است که مبلمان اداری مدرن دارند.

برای خرید مبلمان اداری مدرن، چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

 

 

خرید مبلمان اداری مدرن

 

باید لیست مناسبی از مبلمان مورد نیازتان تهیه کنید و بعد در فروشگاه‌هایی که مدنظرتان هستند، جستجو کنید. حوصله به خرج دهید و وقت کافی بگذارید. حواستان به این نکته هم باشد که اگر یک جا خرید کنید و مبلمان چند دفتر را بخرید، به مراتب ارزان‌تر از خرید یک یا دو وسیله جداگانه برایتان تمام می‌شود. اگر نیاز دارید نکاتی درباره مبلمان اداری مدرن بدانید، مطالب وبلاگ ما هست. از آنجایی که رقابت در میان تولیدکنندگان هر روز بیشتر می‌شود، به راحتی می‌توانید روی مبلمان اداری مدرن، تخفیف بگیرید. نکته مهمی که باید حواستان به آن باشد این است که شما طبق سلیقه، نیاز، بودجه و فضای محل کارتان باید خرید کنید. همچنین اگر بودجه زیادی ندارید، آن مواردی که ضروری است را بخرید و سپس سعی کنید آن را متناسب با وسایلی که دارید، بچینید و ترکیب کنید. احتمالاً چیز خوبی بشود.

نکاتی پیش از خرید مبلمان اداری مدرن

 

 

انواع مبلمان اداری مدرن

 

  • شما نصف زندگی‌تان را در دفترتان می‌گذرانید. پس مبلمان آن باید راحت و بادوام باشد و همچنین شرایط روانی و فیزیکی شما را در نظر بگیرد.
  • مبلمان شما باید نشان‌دهنده طبیعت کارتان باشد. چنین تناسبی این ایده را به مشتری می‌دهد که شما فرد موفقی هستید و کسب و کاری که می‌چرخانید، اوضاع خوبی دارد.
  • مبلمان اداری مدرن ظاهر بسیار جذابی دارد. به خوبی مشتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تصویر موفقی از شما ارائه می‌کند.

انواع محصولات مبلمان اداری مدرن

 

 

انواع محصولات مبلمان اداری مدرن

 

در ادامه فهرستی از انواع محصولاتی که مبلمان اداری مدرن، آن‌ها را شامل می‌شوند را آورده‌ایم که شما هم‌زمان با شرایط دفترتان مقایسه کنید و ببینید به کدامشان نیاز دارید و کدامشان را می‌خواهید تغییر بدهید.

اول | مبلمان لابی

وقتی مشتریانتان به محض ورود به دفترتان، احساس راحتی بکنند، دوباره و دوباره هم برمی‌گردند. با تناسب و هماهنگی مبلمان لابی‌تان به آن‌ها خوش‌آمدی گرم بگویید. اولین مواجهه بسیار مهم است و باید در همان وهله اول خودتان را در نگاهشان بگذارید.

دوم | اتاق کار

اگر دستی به اتاق کار کارمندانتان بکشید، آن وقت می‌توانید انتظار خلاقیت از آن‌ها داشته باشید. هرچه آن‌ها احساس راحتی بیشتری بکنند، اعتماد به نفسشان بالاتر می‌رود و راندمان شما نیز افزایش خواهد یافت.

سوم |میز کار

وقتی فقط به میز کار نیاز دارید، هنوز لازم است دستی به سر و روی نورپردازی اتاق و چیزهایی که روی میزتان قرار دارد، بکشید.

چهارم | نشستنی‌ها

 

 

فروش مبلمان اداری مدرن

 

حواستان به ارگونومی صندلی‌ها باشد. هرچه راحتی‌شان بیشتر باشد، بالاتر هم گفتیم، نتیجه کاری که برایتان می‌کنند حیرت‌انگیز خواهد شد.

پنجم | اتاق‌های کنفرانس

اتاق کنفرانسی که طراحی می‌کنید، باید فضای الهام‌بخشی داشته باشد تا در جلسات مختلف این امکان را به افراد بدهد تا آزادانه نظراتشان را بگویند و احساس راحتی بیشتری بکنند.

ششم | سیستم‌های بایگانی

در هر شرکتی، لازم است همه چیز به خوبی سازمان‌دهی شود. چه کسی حوصله دارد زمان زیادی را صرف پیدا کردن یک فایل به خصوص بکند؟ فضای بایگانی‌ای را تصور کنید که کاملاً مطابق نیاز شما طراحی شده باشد. آن وقت دیگر مشکلتان حل خواهد شد.

دیگر چه چیزهایی هست؟

هر چیزی که فکرش را بکنید می‌توانید در دسته مبلمان اداری مدرن پیدا کنید که در جهت رفع نیازهای شما آماده شده می‌توانید با خرید یک جای آن، هزینه منصفانه و منطقی‌ای بپردازید. ما فکر همه جایش را کرده‌ایم، شما روی آن چیزهایی که برای کارتان مهم است تمرکز کنید، طراحی و چیدمانتان را بسپارید به ما. برای خرید مبلمان اداری مدرن هم تنها کافی است سری به فروشگاه وب‌سایت ما بزنید و هر آن چیزی که نیاز دارید را از آن سفارش دهید. ظرف مدت زمان کوتاهی، این محصولات به دستتان خواهند رسید و می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کم، طراحی و مدل قدیمی دفترتان را به شیوه‌ای مدرن تبدیل کنید که هم شما و هم مشتریانتان از آن لذت ببرند. تنها کافی است به ما اعتماد کنید، باقی‌اش را انجام شده بدانید.

ادامه مطلب


 

طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت